אין עץ ואין סולם: המומחית על המלחמה העקובה מדם

אסתי פלד No Comments on אין עץ ואין סולם: המומחית על המלחמה העקובה מדם

נינו אבסדזה, מומחית לענייני רוסיה: "זה היה מרד נגד שר ההגנה שויגו. זו היתה מלחמה בין פריגוז'ין לשויגו. המרד הזה מעיד ששניהם מבינים שפוטין כבר שולט ברוסיה פחות"

צילום: Doron Horowitz/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשנית וחברת הכנסת לשעבר מטעם קדימה, נינו אבסדזה, מומחית לענייני רוסיה, שוחחה הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המלחמה באוקראינה ומרד כוח וגנר בסוף השבוע האחרון. "לא קורות מהפכות ברוסיה כל כך מהר. מפקד כוח וגנר – יבגני פריגוז'ין אומר נכון שהוא לא התכוון לעשות הפיכה. זה היה מרד נגד שר ההגנה שויגו. זו היתה מלחמה בין פריגוז'ין לשויגו. המרד הזה מעיד ששניהם מבינים שפוטין כבר שולט ברוסיה פחות. אף אחד מהם לא היה מעז לעשות מלחמה בלב רוסיה אם הם לא היו בטוחים שפוטין כבר ממש לא חזק כקודם".

על רגשות הציבור הרוסי ביחס למלחמה: "למעט אותן משפחות שאיבדו את יקיריהן בקרב, בחלק הגדול של רוסיה לא ממש מרגישים את המלחמה. אי אפשר להגיד שהם לא יודעים שהיא קיימת. אבל גם אם הם חושבים שזו מלחמה נוראית הם רואים בסיפור לא מלחמה נגד אוקראינה אלא שתי מעצמות שנפגשו ראש בראש באוקראינה. הרוסים נלחמים נגד המערב, ארה"ב ונאט"ו. והם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד. זו המנטליות הרוסית. הבעיה היא שלפוטין כבר אין מה להפסיד".

"אל לנו למהר לחשוב שמי שיבוא אחרי פוטין יתנהג אחרת", מבהירה אבסדזה. "פוטין חדש זה רק עניין של זמן. כל פעם שהמערב קורא תיגר על רוסיה היא מוצאת מנהיג שיחזיר אותה למקומה הראוי, גם אם במצב כלכלי רעוע".



0 תגובות